Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 29 października 2012

Dyniowy koszyczek

dyniowy koszyczek halloweenowy
Z koszyczkiem sprawa wyglądała tak. W jednej z historyjek o Kubusiu Puchatku, którą Polka katuje mnie co drugi wieczór, widnieje na obrazku Kubuś Puchatek z halloweenowym koszyczkiem wyciętym z dyni. Kiedy zaczęłyśmy rozmawiać o Halloween okazało się, że moja córka wręcz żyć bez koszyczka takiego jaki ma Kubuś nie może. Ilekroć pytałam co chce zrobić w ramach zabawy z mamą, tylekroć słyszałam, że koszyczek z dyni. W pewnym momencie zaczęłam już nawet rozważać wycinanie go z prawdziwej dyni [ odpowiednich gabarytów została zakupiona] w ostateczności jednak doznałam przypływu inwencji twórczej i koszyczek powstał w znacznie prostszy sposób. Być może dzięki temu zachowałam zdrowe zmysły, bo już widzę jak by wyglądało wycinanie dyni, z uzbrojoną w plastikowy nóż [ taki jakie kupuje się na grilla] Polą. I to marudzenie, że ona nie może, że jej nóż nie tnie... i tak dalej.

 POTRZEBUJEMY:
  • pomarańczową bibułę
  • czarną i pomarańczową wycinankę [ ja używam takich z klejem]
  • nożyczki
  • klej magik [ po wyschnięciu robi się przeźroczysty więc nie widać niedoróbek]
  • plastikowe pudełko po sałatce lub obiadku [ ja użyłam po obiadku dla dzieci HiPP]
WYKONANIE:
  1. odcinany kwadratowy/prostokątny kawałek bibuły, na tyle duży, by można było, po ustawieniu na jego środku plastikowego pojemnika, wszystkie brzegi włożyć do środka pojemnika [ wcześniej warto go w środku wysmarować klejem]. Bibuła nie powinna idealnie przylegać do ścianek, starajmy się nadać naszemu oklejanemu pojemnikowi bardziej kulisty kształt;
  2. z czarnej wycinanki wycinamy oczy, nos i usta/zęby naszej dyni, z pomarańczowej paski lekko wygięte w łuk, które będą "żebrami" dyni;
  3. naklejamy "żebra", oczy, usta i noc
  4. z bibuły odcinamy pasek 4x50 cm, składamy go na pół, a następnie skręcamy, by powstał pałąk koszyczka. Końce naszego pałąka wkładamy do środka koszyczka i przyklejamy
CO ZROBIŁA POLA SAMA:
    • wycięła oczy, nos usta i ożebrowanie dyni
    • nakleiła je
CO ZROBIŁA Z MOJĄ POMOCĄ:
    • skręciła pałąk i przymocowała do koszyczka
 CO ZROBIŁAM JA:
    • okleiłam pudełko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz