Łączna liczba wyświetleń

środa, 24 października 2012

Dziewczynka z drewnianej łyżki

Pierwsza łyżkowa dziewczynka Poli
Któregoś dnia, kiedy zamiast zapowiedzianego słońca za oknem miałam ścianę wody, a Pola osiągnęła szczyt swoich możliwości w marudzeniu, w akcie desperacji zaczęłam z nią robić dziewczynki z łyżek. Straciłam wtedy większość drewnianych łyżek, bo w swojej naiwności nie przewidziałam, że zabawa okaże się, aż tak atrakcyjna. Tamtego popołudnia Pola wyprodukowała chyba z 5 łyżkowych dziewczynek.
Zaletą tej zabawy jest to, ze produkty do zrobienia łyżkowej dziewczynki można znaleźć w każdym domu, a samo wykonanie jest tak proste, że 2-latek powinien sobie spokojnie sam poradzić.

Potrzebujemy:
  • na ciało -drewnianą  łyżkę/łopatkę/ kulę do ucierania
  • na włosy- kawałki wełny/sznurka/ścinki materiału/starą sznurówkę/wstążkę/bibułę itp.
  • na oczy- ziele angielskie/jałowiec/ guziki/kamyki/koraliki /suchą karmę dla psa lub kota...
  • na nos- suszone goździki [taka przyprawa]/ patyczek/słomka
  • na usta- wycinankę/koralik/suchą karmę dla psa lub kota/ makaron typu kolanka lub muszelki
  • mazaki [ do narysowania brwi/nosa/ust]
  • klej typu magik
  • nożyczki [ do pocięcia nitek/wełny itp.]
Dziewczynka ze zdjęcia została wykonana z :
  • drewniana łyżka
  • sznurek od dziecięcych rękawiczek - włosy
  • ziele angielskie - oczy
  • goździk - nos
  • kocia sucha karma - usta
  • brwi namalowane czarnym mazakiem
Pola [ 2 lata] zrobiła ją samodzielnie. Ja jedynie pocięłam sznurek na mniejsze kawałki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz